Haber

Peugeot’dan elektrikli fastback SUV: E-3008

fransız otomobil üreticisi peugeotyenilenen 3008 ailesini ve ailenin tam elektrikli E-3008 versiyonunu tanıttı.

Fastback SUV tasarımıyla dikkat çeken model ailesi, yeni Peugeot Panoramic i-Cockpit ve ailenin tamamen elektrikli üyesi E-3008, 700 kilometreye varan elektrikli menziliyle öne çıkıyor. Stellantis’in yeni STLA Medium platformunu kullanan 3008 ailesi, son 7 yılda 130 ülkede 1 milyon 320 binin üzerinde satış rakamına ulaşarak yeni bir döneme giriyor.

Özellikle model gamıyla dikkat çeken E-3008, markanın 2025 yılına kadar ürün gamının tamamını elektrikli motor seçeneğiyle sunmayı taahhüt etmesinin ardından yol haritasında önemli adımlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Avrupa’daki satışların 2030 yılına kadar elektrikli olması planlanıyor.

Peugeot E-3008 aynı zamanda Stellantis’in markayı bir üst seviyeye taşıyan orijinal STLA Medium platformunu kullanan ilk model olma özelliği taşıyor. 700 km’ye varan menzil, 30 dakikaya varan şarj süresi, seyahat planlayıcı, akıllı şarj, araç içi şarj, tak-şarj ve internet üzerinden kablosuz güncelleme gibi bağlantılı servis ve işlevler, yeni modelin en dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor. .

Peugeot E-3008, yalnızca Fransa’daki Sochaux Fabrikasında üretilecek ve Şubat 2024’ten itibaren kademeli olarak Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. Basit bir ürün yelpazesiyle Allure ve GT olmak üzere iki donanım seviyesinde satışa sunulacak. Bunlara özel 3 farklı ek seçenek paketi. Bunun dışında üç adet tamamen elektrikli motor seçeneği (210 HP, 230 HP Uzun Menzilli ve 320 HP Çift Motorlu 4 tekerlekten çekiş) yer alacak. Pazara bağlı olarak hibrit motor seçeneği de sunulacak.

Modelin uzunluğu 4,54 metre, genişliği 1,89 metre ve yüksekliği 1,64 metredir. Öndeki ikonik üç pençeli ışık imzası korunurken, farların ve ızgaranın tasarımı tamamen değişiyor. Yeni Peugeot logosu etrafında tasarlanan yeni ön kısım, 408 modelinden izler taşıyor. Tüm versiyonlarda tam LED farlar sunulmaktadır. E-3008 GT standart olarak far huzmesini trafik koşullarına göre otomatik olarak ayarlayan ve diğer sürücüleri rahatsız etmeden optimum aydınlatma sağlayan Pixel LED teknolojisiyle yola çıkıyor.

E-3008’in arka tasarımı, GT versiyonlarında üç pençeli ışık imzası ve 3D ile dinamik bir tasarım sunuyor. Bu, arka koltuklarda geniş alan sağlar ve önceki 3008 ve 520 litre ile aynı bagaj hacmini korur.

iç mekan

Peugeot Panoramic i-Cockpit, havada süzülen 21 inçlik panoramik ekranın yanı sıra 8 farklı renkte LED ortam aydınlatmasının kişiselleştirilmesine de olanak tanıyor. Ortam aydınlatması, ön konsol boyunca uzanan ve kapılara doğru devam eden alüminyum kaplamayla yansıtılıyor.

Kavisli 21 inç HD panoramik ekran, yükseltilmiş gösterge ekranını merkezi dokunmatik ekranla birleştirir. Peugeot, i-Cockpit’in üç temel unsurundan ikisini gruplandırıyor; Yükseltilmiş gösterge ekranını büyük merkezi dokunmatik ekranla birleştirdi. Bunlar artık ön panelin solundan orta konsola kadar uzanan 21 inçlik yüksek çözünürlüklü tek bir panelden oluşan kavisli bir panoramik ekrana entegre ediliyor. Panoramik ekran ön panelin üzerinde yüzer. Yüzen efekt, ekranın altındaki LED ortam aydınlatmasıyla vurgulanıyor.

Optimum ergonomi sağlayacak şekilde konumlandırılan 21 inçlik panoramik ekran, sürücüye doğru hafifçe kavislidir ancak yine de yolcunun erişimine açıktır.

E-3008’in Allure versiyonunda Peugeot i-Cockpit, standart olarak panoramik ekranın altında tek bir panele entegre edilmiş ve 21 inçlik panelle aynı etkiyi veren iki adet 10 inçlik dijital ekrandan oluşuyor. GT standart olarak 21 inçlik bir ekranla donatılmıştır.

Yeniden tasarlanan mimarisi ve ergonomisiyle Peugeot Panoramic i-Cockpit’in en önemli yeniliği; Panoramik ekranın yolcu bölmesinden görülmeyecek şekilde kontak sistemi ile ön konsola monte edilmesi. Bu sayede 21 inçlik panoramik dokunmatik ekranda görüntülenen bilgilerin erişilebilirliği ve görünürlüğü artar. Ayrıca ön konsolun ortasında tamamen özelleştirilebilir bir dokunmatik ekran i-Toggle bulunur. Bu panelde kullanıcı; Bir kişiyi aramak, sık kullanılan bir varış noktasına navigasyonu başlatmak, kayıtlı radyo istasyonlarından birini ayarlamak veya ideal klima sıcaklığını ayarlamak gibi hızlı erişim için en sık kullanılan 10 işlevini programlayabilir.

Orta konsol, ön yolcuya geniş ve ferah bir alan sağlayacak ve depolama alanları yaratacak şekilde düzenlendi. Vites kolunun ön konsola taşınması bu geniş mimariye önemli katkı sağladı. Vites kolu direksiyon simidinin sağında, çalıştırma/durdurma düğmesinin yanında bulunur.

Dokunmaya duyarlı kontrollere sahip yeni kompakt direksiyon simidi, daha da iyi bir sürüş hissi ve konfor için yenilendi. Yine hava yastığının bulunduğu kısım daha küçük tasarlandı. Ayrıca, ön konsoldaki panoramik ekrana benzer bir süzülme efekti sağlamak için direksiyon simidi jant tellerinden izole edildi. Kompakt direksiyon üzerindeki kontroller de optimum ergonomi için yenilendi. Sürücünün parmaklarını otomatik olarak algılayan kontroller, hatalı komutların önlenmesi amacıyla yalnızca sürücü onlara bastığında devreye giriyor. Yeni kompakt direksiyon simidi ayrıca E-3008 GT’de standart olarak ısıtma özelliğine sahiptir. Yeni Peugeot Panoramic i-Cockpit ayrıca kompakt direksiyonun arkasında iki yeni kontrol kolu ve rejeneratif frenleme fonksiyonu için iki kanatçık sunuyor.

Allure donanım seviyesinde deri efekti ve kumaş kombinasyonu ile GT’de deri efekti ve Alcantara kombinasyonundan oluşan ön koltuklar, Alman doktorlar ve terapistler derneği tarafından verilen ve sırt ağrılarının önlenmesine yönelik araştırmaları destekleyen AGR sertifikasına sahiptir. ağrı. GT versiyonu ayrıca havalandırma, masaj ve arka ısıtma özellikleri de sunuyor.

Peugeot ürün yelpazesinde ilk kez ön koltuklar, yolcunun vücut şekline uyum sağlamak üzere elektrikli olarak şişen veya sönen uyarlanabilir yan desteklerle donatılabiliyor. Sağlıklı bir iç mekan atmosferi sağlamak için E-3008, kabine giren havanın kalitesini her zaman izleyen ve gerektiğinde iç hava sirkülasyonunu otomatik olarak devreye sokan AQS (Hava Kalite Sistemi) ile donatılmıştır. Bu işlev, kirletici gazları ve parçacıkları GT ekipman seviyesinde filtreleyen Pak Kabin Hava Temizleme Sistemi ile tamamlanmaktadır. Hava kalitesi panoramik ekranın sağ tarafında gösterilir.

Model ailesinde Focal Premium Hi-Fi Ses Sistemi tercih ediliyor.

Peugeot E-3008’in yolcu kabini, 17 farklı ve toplam hacmi yaklaşık 34 litre olan çok sayıda saklama alanı sunuyor: orta konsolda kolayca erişilebilen kablosuz telefon şarjı, orta kol dayanağının altında soğutmalı bir alan, ön konsolda bir gözlük tutucusu. tavan konsolu, bardak tutucular ve torpido gözü. E-3008’in bagajı, bagaj perdesi altında 520 litrelik kullanılabilir hacmiyle selefi kadar geniştir. Yeni STLA Medium platformu, E-3008’deki bagaj alanının aynısını sunuyor.

Sürüş modları

Sıradan, Eco, Peugeot E-3008’de Sporve araçta mevcutsa 4WD modları arasında oy Yapılabilir. 4WD modu 135 km/saat hıza kadar aktif iken, yol yüzeyi kayganlaştığında (kar, çamur vb.) gücü 4 tekerleğe dağıtır.

Model standart olarak sürücüye iki açı sunan bir arka görüş kamerasıyla donatılmıştır: arka görüş veya kuş bakışı görüş. Kamera, her koşulda eksiksiz bir görüntü sağlamak için bir temizleme başlığıyla donatılmıştır. E-3008, opsiyonel olarak ön ve arka tekerleklere olabildiğince yakın konumlandırılan 4 kamera ve otomobilin etrafına dağıtılan 12 sensör sayesinde aracın çevresini 360 derece gösteren Peugeot VisioPark 360° sistemi ile donatılabiliyor. .

Peugeot, E-3008’de sunulan Drive Assist Plus sistemiyle yarı otonom sürüşe bir adım daha atıyor. Bu sistem, aracın tüm sensörlerini (kameralar, radar vb.) ve bağlı navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanarak sürücüye yardımcı olur. Bu destek sistemleri otoyol veya bölünmüş yol gibi çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmek için tasarlanmıştır.

Uyarlanabilir Hız Kontrolü ve Dur ve Kalk işlevli Şerit Konumlandırma Yardımcısı, yeni E-3008’in direksiyonunu ve hızını yöneterek onu şeritte ve sürücü tarafından belirlenen hızda tutuyor.

Yarı otomatik şerit değiştirme, gerektiğinde sürücü için şerit değiştirir. Sinyali aktif hale getirip direksiyondaki “OK” butonuna basmanız yeterli. Sistem aracı yeni şeride yönlendirir.

Erken hız tavsiyesi, yol işaretlerini okuyarak ve bağlı navigasyon sisteminden bilgi toplayarak hız sınırındaki rastgele bir değişikliği algılar ve sürücüye Adaptif Hız Sabitleyici ayarını değiştirmesini önerir. Sistem yağmuru tespit ederse hız sınırına uygun olarak hızı düşürebilir. Örneğin otoyolda hızın 130 km/saat’ten 110 km/saat’e düşürülmesi öneriliyor.

Bu yarı otonom sürüş özellikleri sürücünün onayını gerektirir. Sensörler sürücünün ellerini her zaman direksiyon simidinde tutmasını sağlar.

Güvenlik

E-3008, aşağıdakiler de dahil olmak üzere en güncel Peugeot aktif güvenlik teknolojilerine sahiptir:

Çarpışma uyarılı acil tam durdurma freni, gece veya gündüz 7 km/saatten 140 km/saat hıza kadar araçları, yayaları ve bisikletlileri algılar.

Etkili şerit takip sistemi, şeritten ayrılma ve düzeltme fonksiyonuyla aracın şeridinde kalmasını sağlar.

Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi, araç hareketlerini analiz ederek dikkat kaybını tespit ediyor.

Genişletilmiş Trafik İşaretleri Uyarı Sistemi, olağan hız işaretlerine ek olarak dur, tek yön, sollama yapılmaz, sollama sonu işaretlerini de algılar.

Uzun menzilli kör nokta uyarı sistemi (75 metreye kadar) güvenli sürüş yapmanıza yardımcı olur.

Yokuş İniş Kontrolü, ileri veya geri viteste 30 km/saat’in altındaki hızlarda yokuş aşağı sürerken hızı otomatik olarak düzenleyerek aracın kayma veya kontrolü kaybetme riskini azaltır.

Gelişmiş Çekiş Kontrolü kaygan yüzeylerde tutuşu optimize eder. 3 konumda etkinleştirilebilir: kar, çamur ve kum.

güç ünitesi

E-3008, 525 km menzil, 2 tekerlekten çekiş, 210 bg/157 kW, 525 km menzil, çift motor, 4 tekerlekten çekiş, 320 bhp/240 kW, Uzun Menzilli 700 km, 2 tekerlekten çekiş, 230 bg /170 kW 3 adet tam elektrikli motor seçeneği ile sunulmaktadır (WLTP çevrimi onay aşamasındadır).

Yeni nesil sabit mıknatıslı senkron motorlar daha fazla güç ve verimlilik sunar. 2 tekerlekten çekişli versiyonlar 157 kW (343 Nm) veya 170 kW (343 Nm) üretir. Çift motorlu 4 tekerlekten çekişli versiyon, önde 157 kW (343 Nm) ve arkada 83 Kw (166 Nm) olmak üzere toplam 240 kW güç sağlıyor. Elektrik motoru, Tremery’de (Fransa) bulunan STELLANTIS-NIDEC ortak girişimi tarafından üretilmektedir. Şanzıman Valenciennes’de (Fransa) Stellantis tarafından üretilirken, 2 tekerlekten çekişli versiyon (530 km) 9,77 orana sahip.

Pil

Zeminin altında NMC (Nikel, Manganez ve Kobalt) kimyasal bileşimine sahip 400 V yüksek voltajlı lityum iyon pil bulunur ve aracın elektrik motorunu besler. Aydınlatma ve bilgi-eğlence sistemi gibi elektrik tüketen diğer ekipmanlar, dönüştürücü aracılığıyla yüksek voltajlı bataryadan beslenen 12V batarya ile çalıştırılmaya devam ediyor. Yüksek gerilimli bataryanın üç versiyonu bulunuyor: 73 kWh ile 525 km menzil, 73 kWh batarya ve çift motor ile 525 km menzil ve 98 kWh ile 700 km Uzun Menzil (WLTP döngüsü onay aşamasında).

Bataryanın şarj kapasitesinin yüzde 70’i için 8 yıl yani 160 bin km garantisi bulunuyor.

Sol arka taraftaki şarj soketi Mod 2/3 (alternatif akım) ve Mod 4 (doğru akım) bağlantılarını sunuyor. AC şarjı için tüm kullanımlara ve şarj çözümlerine uygun iki tip entegre şarj cihazı bulunmaktadır. 11 kW’lık trifaze şarj cihazı standart olarak sunulurken, 22 kW’lık trifaze şarj cihazı da opsiyonel olarak sunuluyor. Hızlı şarj cihazlarıyla DC şarjı için yeni E-3008’deki Mod 4 soketi 160 kW’a kadar destekler. Böylece E-3008’in standart menzilli bataryası yüzde 20’den yüzde 80’e 30 dakikada, Uzun Menzilli bataryası ise 30 dakikadan daha kısa sürede şarj edilebiliyor.

V1G veya Akıllı Şarj işlevi: Bu işlev, güç kaynağı hizmetleriyle uyumludur ve şarj maliyetlerini optimize etmek için yeni Peugeot E-3008’in pilinin şarj edildiği zamanı ve gücü ayarlar.

V2L (Araç Şarjı) işlevi: Bu pratik işlev, elektrikli bir cihazı yeni Peugeot E-3008’in yüksek voltajlı piliyle çalıştırma seçeneğini sunar. Örneğin, bir elektrikli bisikleti şarj etmek veya bir elektrikli cihaza güç vermek için. Sistem 3 kW ve 16 A’ya kadar güç sağlar.

Tak ve Şarj Et işlevi: Bu özellik, şarj noktasında araç kimlik doğrulama prosedürünü basitleştirir. Yeni Peugeot E-3008, “Tak ve Şarj Et” uyumlu şarj noktası tarafından otomatik olarak tanınır ve algılanır. Müşterinin tek yapması gereken, ödeme veya kimlik kartı çıkarmadan doğrudan şarj etmeye ve faturalandırmaya başlamak için E-3008’i şarj cihazına takmak.

3 aşamalı rejeneratif frenleme işlevi, güç geri kazanım seviyesinin yanı sıra aracın yavaşlama seviyesinin de içgüdüsel ve kolay bir şekilde ayarlanmasını sağlar. Sürücü, kompakt direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklar sayesinde 3 seviyeli rejeneratif frenleme fonksiyonunu yönetebilir. Soldaki atrium rejenerasyon seviyesini arttırırken sağdaki atrium azaltır. Son 2 seviyede arka fren lambaları da otomatik olarak etkinleştirilir.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu