Teknoloji

Yapay zeka artık duyguları da analiz edecek!

  • Haberler7

Gelişen teknolojiyle birlikte hayatımıza giren yapay zeka teknolojisi farklı bir boyuta geçiyor. Artık insanların duygularını analiz edebilen yapay zeka teknolojisi üzerine yapılan çalışmalardan bahsedecek olursak, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Toksarı;“Ülkemizdeki firmaların bu yeni teknolojilere ayak uydurması hem markalaşmaları hem de küresel ölçekte farkındalıklarının artması açısından çok önemli” diyerek çalışmaları hakkında bilgi verdi.

DUYGULARI ANALİZ EDEN BİLİMSEL ÇALIŞMALAR BAŞLADI

“Günümüzde yapay zekanın sağlık, ulaşım, bilim, eğitim, askeriye, finans, tarım, eğlence, satış, perakende, müşteri hizmetleri, pazarlama, reklam ve üretim gibi çok değerli alanlarda kullanıldığını görüyoruz. Son dönemde Amazon, Apple, Google, Microsoft, Samsung gibi dünyanın en değerli markalarının duyguları analiz ederken yapay zeka araçlarını kullandığını biliyoruz.

Duygu analizi, pazarlama alanında daha bilinçli stratejik kararlar alınması, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına göre ürün ve hizmet üretilmesi, tüketicilerin ürün satın alma motivasyonunun belirlenmesi, çalışanların ürün satın alma motivasyonlarının belirlenmesi gibi stratejik açıdan değerli birçok konuda şirketlere katkı sağlamaktadır. Kurumsal aidiyet duygusuyla hareket etmek. Aynı zamanda şirketlere duyarlılık analizi; Hedef kitlenin markayı nasıl konumlandırdığı, müşteri hizmetleri, müşteri şikâyetlerinin nasıl tespit edilip yanıtlanacağı, tüketicilerin algılarını etkileyecek mesajın nasıl oluşturulacağı, doğru hedefin nasıl belirleneceği konularında da büyük avantajlar sunduğu biliniyor. kitle.

DUYGU ANALİZİ İÇİN YAPAY ZEKA KULLANILACAK

Duygu analizine yönelik yapay zeka teknolojisinin gelişim sürecini anlatan Toksarı, şöyle devam etti:

“Özellikle günümüz dünyasında küresel markalar, hedef kitlelerinin duygularını analiz etmek için birçok alanda yapay zekayı kullanıyor. Ülkemizdeki firmaların da bu yeni teknolojilere ayak uydurması hem markalaşmaları hem de farkındalıklarının artması açısından çok önemli. Küresel ölçekte şu anda insanların üzgün, neşeli, gergin olduğu görülüyor. Dikkatli ve en doğal hallerinde olup olmadıklarını tespit etmek için geliştirme aşamasındayız ve Duyguları yapay zeka ile analiz ettiğimiz bir çalışmamız var. . Bu çalışmanın denemeleri gerçekleştirildi. Projenin somut halini denemeler sonrasında en kısa sürede kamuoyuyla paylaşacağız. Bu sayede şirketler, çalışanlarının motivasyonunu ve müşterilerin ürün/hizmeti hangi duygularla satın aldığını daha kolay tespit edebilecek.”

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu